La redacció dels plans integrals de gestió dels sistemes de sanejament

La gestió i les exigències en el tractament de les aigües residuals han evolucionat considerablement en els darrers 40 anys. Això ha comportat una millora en la qualitat dels nostres rius.

Per a donar un pas més en aquest àmbit, s’han d’elaborar els Plans Integrals de Gestió dels Sistemes de Sanejament (PIGSS): la base per a una bona gestió dels sistemes de sanejament, minimitzant l’impacte sobre el medi.Llegeix més »

La regeneració de l'aigua i la seva aplicació a l'agricultura

La regeneració de l’aigua per a usos agrícoles a Catalunya i Israel

L’escassetat hídrica i el canvi climàtic han portat diverses regions del món a adoptar solucions innovadores per gestionar l’aigua, i l’ús d’aigües regenerades és una de les més destacades. Tant Catalunya com Israel, que comparteixen un clima mediterrani i una escassetat de recursos naturals, han implementat programes per reutilitzar aigües depurades, però ho han fet de maneres diferents, reflectint les seves necessitats específiques i aplicant-se segons els propis contextos geogràfics.

Llegeix més »